Pazarlama faaliyetleri ve size daha iyi bir deneyim sunmak için üçüncü taraf hizmetlerinden çerezler kullanıyoruz. Çerezleri nasıl kullandığımızı ve bunları nasıl kontrol edebileceğinizi 'Gizlilik Tercihleri' ni tıklayarak okuyun.


Gizlilik Tercihleri

Gizlilik Tercihleri

Herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, ilgili web sitesi tarayıcınız aracılığıyla, genellikle tanımlama bilgileri biçiminde bilgi depolayabilir veya alabilir. Gizlilik hakkınıza saygı duyduğumuzdan, belirli hizmet türlerinde veri toplanmasına izin vermemeyi seçebilirsiniz. Ancak, bu hizmetlere izin vermemeniz deneyiminizi etkileyebilir.

  • Gizlilik Tercihleri
    Internative Yazılım A.Ş. olarak, bizimle paylaştığınız kişisel verilerinizin gizliliği ve güvenliğine önem vermekte; özel hayatın gizliliği başta olmak üzere, Anayasa ile güvence altına alınan temel hak ve özgürlüklerin korunması ilkesine azami hassasiyet göstermekteyiz. Buna göre, 07.04.2016 tarihli Resmî Gazete ile yürürlüğe giren 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında haiz olduğumuz aydınlatma yükümlülüğü uyarınca, aşağıda yer alan hususları bilgilerinize arz ederiz.
    GEREKLİDİR
  • İşlevsellik Çerezleri
    Bu tanımlama bilgileri, web sitemizde size daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlamak ve web sitemizi kullanırken yaptığınız seçimleri hatırlamak için kullanılır. Örneğin, dil tercihlerinizi veya oturum açma bilgilerinizi hatırlamak için işlevsellik tanımlama bilgilerini kullanabiliriz.
    GEREKLİDİR
  • Youtube (Google Inc. video platformu barındırma)
    Bu web sitesi, merkezi Gordon House, 4 Barrow Street, İrlanda adresinde bulunan Google Ireland Ltd. şirketlerinden birisi olan ve merkezi 901 Cherry Ave., 94066 San Bruno, CA, ABD adresinde bulunan YouTube LLC şirketinin videolarını kullanır. Böylece, YouTube tarafından sunulan "Gelişmiş Veri Koruma Modu" seçeneğini kullanırız. Bir YouTube videosu vasıtasıyla sitelerimizden birini yükleyerek YouTube'dan içerikler yüklenir. YouTube hesabınıza giriş yaptıysanız, YouTube, gezinme bilgilerinizi diğer verilerle birleştirebilir. Youtube videolarının kullanımı, hizmetlerimizin anlaşılır bir şekilde sunulabilmesi amacına yöneliktir. YouTube gizlilik politikası uygulanır: https://www.google.de/intl/de/policies/privacy/.
  • Vimeo (Video platformu barındırma)
    Bu web sitesinde, Vimeo tedarikçisinin bileşenleri kullanılmaktadır. Vimeo, Vimeo LCC, 555 West 18th Street, NY, New York 10011, ABD adresinde yer alan firmanın bir hizmetidir. Böyle bir bileşene sahip bu web sitesini her ziyaret ettiğinizde, bu bileşen, Vimeo'dan bileşenin karşılık gelen bir temsilini indirmek için kullandığınız tarayıcıya neden olur. Siteyi ziyaret ettiğinizde ve Vimeo'ya giriş yaptığınızda, Vimeo, bileşen tarafından toplanan bilgiler aracılığıyla, hangi özel siteyi ziyaret ediyorsanız bu bilgiyi Vimeo ile kişisel hesabınıza atar. Örn. "Oynat" düğmesine tıklarsanız veya yorum bırakırsanız, bu bilgiler Vimeo'da kişisel kullanıcı hesabınıza iletilecek ve orada saklanacaktır. Ayrıca bu web sitesini ziyaret ettiğiniz bilgiler Vimeo'ya iletilir. Bu sizin olup olmadığınızdan bağımsız olarak gerçekleşir. Bu iletimi ve Vimeo aracılığıyla bu web sitesindeki davranışınızı ve verilerinizi saklamak istiyorsanız, siteyi ziyaret etmeden önce Vimeo'dan çıkmanız gerekir. Vimeo'nun gizlilik bildirimleri, özellikle Vimeo tarafından verilerin toplanması ve kullanılması için daha ayrıntılı bilgi sağlar: https://vimeo.com/privacy
  • Google Ads (Reklam Dağıtım Ağı)
    Bu web sitesi, onay vermeniz kaydıyla, kullanılan reklam ve tanıtım yöntemlerinin etkililiğini değerlendirme ve size tekrar ulaşabilme amaçları doğrultusunda Google Ireland Ltd, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland (“Google”) isimli kuruluş tarafından sunulan bir hizmet olan “Google Ads“ isimli servisi kullanmaktadır. Web sitemizi ziyaret ettiğinizde, “Google Ads“ cihazınıza bir çerez yükler. Bu çerez aracılığıyla Google, reklamlarımızın erişimini analiz etmek ve erişim alanının ölçümünü görselleştirmek ve kişiselleştirilmiş reklamlar görüntülemek için web sitemizin kullanımı, web sitemizdeki etkileşimler ile reklam ve tanıtım yöntemleri, IP adresiniz, tarayıcı bilgileriniz, daha önce ziyaret ettiğiniz web siteleri ve erişim tarihi ve saati gibi cihazınız tarafından oluşturulan bilgileri işler. Bu bağlamda, farklı uç cihazların size ya da evinize ait olup olmadığı da belirlenebilmektedir. “Yeniden pazarlama“yöntemiyle beraber, web sitemizin kullanıcıları Google reklam ve tanıtım ağı içerisinde yer alan diğer web sitelerinde (örn. Google Arama ya da Youtube) yeniden tanınıp tespit edilebilir ve bu kişilerin ilgi alanlarına uygun hâle getirilmiş reklamlar sunulabilir. Web sitesi kullanımınıza ilişkin çerez tarafından üretilen bilgiler (IP adresiniz de dahil olmak üzere) Google’a iletilecek ve Google tarafından Amerika Birleşik Devletleri sınırları içerisinde saklanacaktır. Avrupa’daki yasalar bağlamında, ABD yeterli düzeyde veri korumayı garanti etmemektedir. Kitlesel izleme yasaları dolayısıyla devlet yetkilileri bu verilere erişebilir. Kişisel verileriniz bir defa paylaşıldığında, aynı düzeyde korumaya sahip olamayacaktır, bunun yanında verilere ilişkin haklarınızı kullanamayabilirsiniz. Internative Yazılım A.Ş web sitesinde çerezlere izin vererek, yukarıda açıklanan verilerin kullanılmasını ve daha önce tanımlanan çerçevede Google tarafından işlenmesini kabul etmiş olursunuz. Google hizmetlerinde gizlilik hakkında daha detaylı bilgi için şu bağlantıyı kullanabilirsiniz: http://www.google.de/intl/de/policies/privacy
  • Sosyal Medya
    Web sayfalarımızda, çeşitli sosyal medya ağlarının çerezleri ve eklentileri gibi Sosyal Medya içerik yönetimi hizmetleri gömülü şekilde bulunmaktadır. Bağlantılı hizmetler, yalnızca onay vermeniz halinde, ilgili şirketler (“tedarikçiler”) tarafından sunulmaktadır. Bu hizmetlerin temel amacı içeriklerimizi görüntülemenizi ve arkadaşlarınızla ve ağlarınızla paylaşmanızı sağlamaktır. Tedarikçiler şunlardır: Facebook, Facebook Inc., 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA, ve AB içerisinde Facebook Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Ireland ("Facebook") tarafından işletilmektedir. Facebook eklentileri ve görünümlerini gözden geçirmek için şu adresi ziyaret edebilirsiniz: https://developers.facebook.com/docs/­plugins Twitter, Twitter Inc., 1355 Market St, Suite 900, San Francisco, CA 94103, USA (“Twitter”) tarafından işletilmektedir. Twitter butonları ve görünümlerini gözden geçirmek için şu adresi ziyaret edebilirsiniz: https://dev.twitter.com/web/tweet-button Instagram, Facebook Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Ireland (“Instagram”) tarafından sağlanmaktadır. Instagram eklentileri ve görünümlerini gözden geçirmek için şu adresi ziyaret edebilirsiniz: https://developers.facebook.com/docs/instagram LinkedIn, LinkedIn Corporation, 1000 West Maude Avenue, Sunnyvale, California 94085, USA, ve AB içerisinde LinkedIn Ireland Unlimited Company, Gardner House, Wilton Plaza, Wilton Place, Dublin 2, Ireland (“LinkedIn”) tarafından sağlanmaktadır. LinkedIn eklentileri ve görünümlerini gözden geçirmek için şu adresi ziyaret edebilirsiniz: https://developer.linkedin.com/plugins#

Her Kurumun Dijital Başarısı İçin Bir Mobil Stratejiye İhtiyacı Var. Sizin Stratejiniz Hazır mı?

Her Kurumun Dijital Başarısı İçin Bir Mobil Stratejiye İhtiyacı Var. Sizin Stratejiniz Hazır mı?

Günümüzün dijital-öncelikli dünyasında, markaya özel bir mobil stratejiye sahip olmak artık bir seçenek değil – bir zorunluluk. Gartner’ın öngörüsüne göre2025 yılı itibariyle müşteri destek etkileşimlerinin %75’i yapay zekâ tarafından desteklenecek.

Bu veri, işletmelerin müşteri deneyimini dijitalleştirmek için ne kadar hızlı adım attığını gösteriyor. Dijital etkileşimin büyük bölümü ise akıllı telefonlar üzerinden gerçekleşiyor. Nitekim küresel web trafiğinin%75’e yakını 2025 itibariyle mobil cihazlardan gelecek

Soru şu:markanız bu dönüşüme ayak uydurmak için bir mobil stratejiye sahip mi, yoksa geride mi kalacak?

Dijital-Öncelikli Çağ: Mobil Stratejinin Önemi

Tüketiciler artık yaşamlarını telefonları üzerinden sürdürüyor. Her şeyi parmaklarının ucunda, zahmetsiz, kişiselleştirilmiş ve hızlı bir deneyim olarak bekliyorlar. Mobil öncelikli bir yaklaşımı benimseyen şirketler, müşteri etkileşimi ve sadakatinde büyük kazanımlar elde ediyor. McKinsey’nin bir raporuna göre,tüketicilerin %71’i günümüzde şirketlerden kendilerine özel etkileşimler bekliyor.

Mobil uygulamalar ve yapay zekâ destekli servisler, bu tür kişiselleştirilmiş deneyimleri ölçekli bir şekilde sunmayı kolaylaştırıyor. Güçlü bir mobil varlık sadece bir uygulama sahibi olmak ya da sitenizi mobile uyumlu hale getirmek demek değil – müşterilerinizin günlük yaşamına entegre olup onlara uygun zamanda, uygun içerik ve hizmetle (mobil kanallar üzerinden) ulaşmak demek.

Mobilde Geri Kalmanın Riskleri

Bu dönemde iyi tanımlanmış bir mobil stratejinizin olmaması ciddi riskler taşıyor.Mobil dünyaya uyum sağlayamayan işletmeler, hedef kitlelerinin önemli bir bölümünü rakiplerine kaptırma riskiyle karşı karşıyadır; zira müşteriler, mobil deneyimi daha iyi olan markalara yöneliyor. Araştırmalar gösteriyor ki kullanıcılar vasat mobil site veya uygulamalara karşı hiç tahammüllü değil –kullanıcıların %88’i kötü bir deneyim yaşadığı bir uygulamayı/ sitesi bir daha ziyaret etmeye meyilli değil ve bir site mobil cihazlar için optimize edilmemişse mobil kullanıcılar o işlemi yarıda bırakmaya 5 kat daha yatkın. Yavaş performans da benzer şekilde zarar veriyor:bir mobil sitede sayfa yüklenmesi 3 saniyeden uzun sürerse ziyaretçilerin %53’ü siteyi terk ediyor.

Kısaca, mobil stratejiniz yoksa müşterilerinize aksak bir deneyim sunma ve onları kaçırma, marka itibarınızı zedeleme ve gelir kaybetme riskiniz yüksek. Ayrıca web siteniz mobil uyumlu değilse arama motorlarında görünürlüğünüz düşebilir; Google gibi arama motorları artık sıralama yaparken öncelikle sitelerin mobil versiyonlarına bakıyor

Mobil Dönüşümün Rekabet Avantajları

Diğer yandan, mobile yatırım yapmak işletmenize önemli rekabet avantajları kazandırır. Gerçek anlamda “mobil-öncelikli” olmak, şirkete büyük bir çeviklik kazandırır ve yeni değer alanlarının kilidini açar. Kullanıcı deneyimini merkeze alan mobil dönüşüm,işletmelere ciddi bir çeviklik ve benzersiz rekabet avantajlarısağlar

Başlıca faydalarından bazıları şunlardır:

  • Daha Derin Müşteri Etkileşimi ve Sadakati:Mobil uygulamalar, push bildirimleri, kişiselleştirilmiş içerikler ve sadakat programları gibi araçlarla müşterilerinizle doğrudan ve sürekli iletişim kurmanızı sağlar. Mobilde başarılı olan markalar, müşteri elde tutma oranlarında ve yaşam boyu değerlerinde artış görür. Örneğin, Starbucks’ın mobil uygulaması müşterilerini elde tutmada kilit rol oynuyor –ABD’de Starbucks işlemlerinin %31’i artık mobil uygulama üzerinden gerçekleşiyor
  • Yeni Gelir Kanalları:Sağlam bir mobil varlık, ek satış kanalları (uygulama içi satın alımlar, mobil e-ticaret) ve hatta yepyeni iş modelleri oluşturabilir.Domino’s Pizza, mobil merkeze oturttuğu stratejisi sayesinde siparişlerinin %50’inden fazlasını dijital kanallardan alır hale geldi; bu dijital siparişlerin yaklaşık yarısı mobil cihazlar üzerinden geliyor
  • Kişiselleştirmede Atılım:Mobil platformlar, yapay zekâ ile birleştirildiğinde kullanıcı verisini anlık olarak işleyip oldukça kişiselleştirilmiş öneriler, kampanyalar ve destek sunabilir. Bu düzeyde kişiselleştirme, sadakat oluşturur ve markanızı farklılaştırır. Müşteriler kendilerine uygun şekilde uyarlanmış deneyimleri takdir eder – yapılan bir ankete göreziyaretçilerin %74’ü iyi bir mobil kullanıcı deneyimi sunan sitelere tekrar dönme eğilimindeve akıllı telefon kullanıcılarının %63’ü mobil site veya uygulamalarda kendilerine uygun ürün önerileri sunan şirketlerden alışveriş yapmaya daha yatkın
  • Verimlilik ve Hız:Mobil çözümler, müşteri yolculuklarını (örneğin tek tıkla yeniden sipariş, mobil ödeme kolaylığı) ve iç süreçlerinizi (örneğin saha ekipleri için mobil CRM) hızlandırarak işinizi daha çevik hale getirir. Flutter gibi modern çapraz platform geliştirme araçlarıyla, yeni özellikleri piyasaya sürme sürenizi de kısaltabilirsiniz. (Hamilton müzikalinin mobil uygulamasını geliştiren ekip, Flutter kullanarak geliştirme süresinde%70’e varan bir azalmasağlamıştır
  • Ölçeklenebilirlik ve Büyüme:İyi inşa edilmiş bir mobil uygulama milyonlarca kullanıcıyı kaldırabilir ve uygulama mağazaları aracılığıyla küresel olarak ölçeklenebilir. Bulut altyapıları ve ölçeklenebilir mimariler sayesinde, mobil hizmetleriniz talep arttıkça sorunsuz genişleyebilir. Start-up’lar bile mobil sayesinde hızla dev kullanıcı kitlelerine ulaşabiliyor – Flutter ile geliştirilen Alibaba’nın ikinci el pazaryeri uygulaması Xianyu,50 milyondan fazla kullanıcıyatek bir kod tabanıyla hizmet verebiliyor

Mobil-Öncelikli Başarı Örnekleri

Pek çok lider şirket ve yenilikçi girişim, başarılarını mobil öncelikli bakış açılarına borçlu. Starbucks ve Domino’s’un mobil sayesinde nasıl avantaj yakaladığını gördük. Tamamen mobil doğan iş modellerinin etkisini de düşünelim:

  • Ulaşım ve Teslimat Sektörü:Uber gibi şirketler, ulaşımı avucumuzun içine getirerek ulaşım sektörünü kökten değiştirdi. Benzer şekilde Türkiye’den çıkan Getir, tamamen mobil uygulama üzerinden 10 dakikada market alışverişi teslimatı modeliyle milyonlarca kullanıcıya ulaştı ve perakendede tüketici beklentilerini değiştirdi. Bu örnekler, yalnızca akıllı bir mobil uygulamayla koca sektörlerin nasıl dönüştürülebileceğini gösteriyor – müşteriye en büyük kolaylığı sunmak fark yaratıyor.
  • Bankacılık ve Fintech:Geleneksel bankalar hızla mobile kayıyor. 2023 yılında ABD’de müşterilerin neredeyse yarısı bankacılık işlemleri için birincil kanal olarak mobil bankacılık uygulamalarını kullanırken, sadece %9’u öncelikli olarak şubeleri tercih ediyordu

Internative ile Mobil Dönüşümünüzü Hızlandırın

Mobil stratejiye geçiş zorlu görünebilir – ancak bunu tek başınıza yapmak zorunda değilsiniz.Internativeolarak, markaların başarılı bir mobil dönüşüm geçirmesine yardımcı olma konusunda uzmanız ve şu alanlarda hizmet veriyoruz:

  • Flutter Tabanlı Mobil Geliştirme:Flutter adlı modern çapraz platform çatısını kullanarak yüksek performanslı mobil uygulamalar geliştiriyoruz. Flutter sayesinde iOS ve Android uygulamalarını tek bir kod tabanından, kaliteden ödün vermeden oluşturabiliyoruz. Bu da geliştirme süresini kısaltıp tüm platformlarda tutarlı bir deneyim sunmamızı sağlıyor. Sonuç olarak, ürününüzü piyasaya çok daha hızlı çıkarabiliyoruz (Flutter kullanımının bir projede geliştirme süresini %70 oranında kısalttığı gösterilmiştir
  • Kullanıcı Davranışına Odaklı UI/UX Tasarımı:Harika bir uygulama, harika bir tasarıma ihtiyaç duyar. Tasarım ekibimiz, kullanıcı davranışları ve psikolojisine odaklanarak sezgisel arayüzler tasarlar ve kullanıcıları uygulamanızda tutar. Hız, sadelik ve kullanıcıyı mutlu eden detaylar bizim için ön plandadır; çünkü ilk izlenimin önemi büyüktür –kötü bir kullanıcı deneyimi sunan bir uygulamayı kullanıcıların %88’i bir daha açmayabilir
  • Dijital Dönüşüm için Stratejik Danışmanlık:Mobil alanda başarılı olmak, teknoloji kadar strateji meselesidir. Internative’in danışmanları, iş hedeflerinize uygun bir mobil strateji geliştirmede ekibinizle birlikte çalışır. İster geleneksel bir kurumu dijitale taşıyor olun, ister ölçeklenmeye çalışan bir startup, müşteri yolculuklarınızı optimize etmek, doğru teknolojileri seçmek (yapay zekâ, bulut, entegrasyonlar) ve en iyi uygulamaları hayata geçirmek konularında size yol gösteriyoruz. Mobil adaptasyonunuz için verimlilik, büyüme ve gerçek rekabet avantajı getirecek bir yol haritası oluşturmanıza destek oluyoruz.

Harekete Geçme Zamanı

Mobil artık “gelecek” değil – bugünün ta kendisi. 2025 yılı itibariyle müşterilerinizin büyük çoğunluğu mobil kanallar üzerinden sizinle etkileşime giriyor, üstelik bu etkileşimler yapay zekâ ve kişiselleştirme ile güçleniyor.Sağlam bir mobil strateji, mükemmel müşteri deneyimi sunmanın ve rekabette ayakta kalmanın ön koşulu haline geldi.Mobil dönüşümü erteleyen markalar, bu arada daha çevik rakiplerinin üstün dijital deneyimlerle pazar paylarını ellerinden alması riskiyle karşı karşıyalar. Öte yandan, bugünden mobile yatırım yapanlar müşterilerini memnun edecek, operasyonlarını hızlandıracak ve yeni büyüme fırsatlarının kilidini açacaktır.

Her markanın bir mobil stratejisi olmalı – bu sizin markanızı da kapsıyor. İyi haber, mobil yolculuğunuza başlamak için henüz geç değil. Doğru bir plan ve doğru bir iş ortağı ile hızlıca ilerleyebilir, hatta rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz.Internative, bu sıçramayı yapmanız için yanınızda.Bugüne dek pek çok işletmenin mobil-öncelikli çözümlerle somut sonuçlar elde etmesini sağladık, şimdi aynısını sizin için de yapmaya hazırız.

Markanızı geleceğe taşıyacak sağlam bir mobil strateji için hazır mısınız?Internative’in web sitesini ziyaret ederek mobil dönüşümünüzü başlatmak ve size nasıl destek olabileceğimizi öğrenmek için hemen harekete geçin. Gelin, markanızı mobilde öne çıkaracak bir deneyim birlikte yaratalım – şimdi adım atma zamanı.

Bu gönderiyi paylaş: